Yeni başlangıçlar

Bugün tedavimin ilk günü.. Heyecanla beklediğimiz gün işte bugün. Bebek sahibi olmak istiyorduk ama neredeyse 1,5 yıl bekledik ve olmadı. Bu süre boyunca acayip acayip türlü türlü testler yapıldı üzerimde. Nihayet anlaşıldı ki 4 yıl önce geçirmiş olduğum sindirim sistemi ameliyatının yan etkisi nedeniyle olmuyormuş. Sorunun giderilmesi için tekrar ameliyat olmak istemedim. Onun yerine biz şansımızı tüp bebek tedavisinden yana kullanmak istedik. Geçtiğimiz nisan ayinda ilk denememizi gerçekleştirdik. Hamile kaldım ama sadece 9,5 hafta sürdü, malesef doğal seleksiyona yenildik. O zamanki hissettiklerim üzerine uzun uzun konuşabilirim ama buna hiç gerek yok. Çünkü bugün tedavimin ilk günü ve geçmiş geçti gitti. 
 
İlk tedavi esnasında çok sayıda embriyo elde edilmişti ve biz bize sunulan dondurma işlemi seçeneğini kabul etmistik, yani şimdiki uygulama dondurulmuş embriyo transferi olacak. Bu arada artık 35 yaşımı da doldurduğuma göre iki embriyo transferi yapılabilecek, yasal sınırı aştık, kısacası ikiz bebek sahibi olma olasılığımız da var.
 
Bu seferki tedavi de öyle her akşam kendi kendine göbekten hormon iğneleri vurmalar, iki günde bir doktora gidip kan vermeler ve anestezi altında gerçekleşen yumurta toplama işlemi yok (bence en zor kısım bu zaten, sonrasında çok acı çekmiştim). Sadece ağız yoluyla alınan irili ufaklı haplar var. (östrojen ve progesteron içeren tabletler, folik asit, kan sulandırıcı yani aspirin, transfer sonrası için kortizon ve antibiyotik haplar) 8.gün ilk doktor kontrolü olacak, sonraki kontrol 12.günde. Eğer aksi bir durum olmaz ise 18.gün embriyolarımızın transferi gerçekleşecek. Sonrası bir süre evde dinlenme, 29.günde embriyoların tutunup tutunmadığını belirleyecek olan gebelik testi yapılacak, işte ondan sonra ne olacaksa olacak.. Bekleyip göreceğiz. Şu an bana verilen 35 günlük bir ilaç programı var, üşenmedim saydım, bu listeye göre tam 284 adet hap içmem gerekecek. 
 
Acayip heyecanlıyım ama sakin olmaya çalışıyorum. Bir de nezle olmuş olmasaydım iyiydi, bu satırları başım ağrıyarak yazmak zorunda kalmazdım. Hah bir de tarihe not düşmek adına yazıyorum, şu an 55 kiloyum :))
Bir Cevap Yazın

